• DOLAR
    %0,08
  • EURO
    %-0,12
  • ALTIN
    %0,48
  • BIST
    %1,77
5 Adımda Plaj Güzelliği

5 Adımda Plaj Güzelliği

Deniz kenarında da gözlerin sizin üzerinizde olmasını istiyorsanız, tekliflerimize göz atın. Kumsalda bile bakımlı olmak isteyen bayanlar vardır. Siz de onlardan biriyseniz, bu kolay önerilerimiz oldukça işinize yarayacak. İşte, plaj güzelliğinin olmazsa olmazları: *Renkli çerçeveli büyük güneş gözlükleri bu yaz çok moda. Miu Miu, Ray Ban ve D&G’yi öneririz. **Şiş bir karınla kumsalda salınmamak için; […]

Deniz kenarında da gözlerin sizin üzerinizde olmasını istiyorsanız, tekliflerimize göz atın. Kumsalda bile bakımlı olmak isteyen bayanlar vardır. Siz de onlardan biriyseniz, bu kolay önerilerimiz oldukça işinize yarayacak.
İşte, plaj güzelliğinin olmazsa olmazları: *Renkli çerçeveli büyük güneş gözlükleri bu yaz çok moda.
Miu Miu, Ray Ban ve D&G’yi öneririz.
**Şiş bir karınla kumsalda salınmamak için; bağırsakları çalıştırarak karın bölgesindeki şişliği önleyecek, potasyum değeri yüksek besinleri seçim edin. Misalin, kivi, armut, kayısı, ananas..
Kabızlığa iyi gelen yiyecekler Kabızlık meseleyi; özellikle sıhhatsiz beslenmemizle, hareketsiz yaşam şeklimizle, öğün sıçramalarımızla ilgili… Devayı ilaçlarda aramadan evvel çok kolay erişebileceğimiz, üstelik yerken ya da içerken zevk de alabileceğimiz gıdalardan dayanak almalıyız.

Erik, elma, ıspanak, lahana, incir, pırasa, kayısı, üzüm, zeytinyağı ve bir de sinameki kabızlığı gidermede birebir tesirli. Peki tüm bu gıdaları nasıl harcamalıyız ki kabızlık meselemize gerçekten derman olsun! Pudra.com kabızlığa iyi gelen gıda kürlerini açıklıyor…
Bir geldi mi insanı çılgına çevirir bazen gaz sancıları. Neredeyse doğum sancısı gibi olanları var. Kabarık bir karınla gezmek zorunda kalmak da cabası.
Hangi yiyecekler gaz yapar? İşte gaz sualin oluşmasına yol açan pek çok etmen ve yanlışlarımız var ne yazık ki. Bunlar neler mi?
-Yemeği tez ve süratli yeme -Yemek sırasında çok konuşmaktan dolayı fazla hava yutma -Öğün sıçrama ve diğer öğünde fazla yemek yeme -Liften yoksul beslenme -Gıda alerjisi -Sigara ve içki kullanımı -Hareketsiz yaşam -Adet yarıyılları ve gebelik -Mide çıkışını daraltan meseleler, midenin sarkması, mide fıtığı, midenin fazla genişlemiş olması, sindirim salgılarının eksikliği, mide bağırsak enfeksiyonları, bağırsakların gıdalara duyarlı olması, ülser, reflü gibi hastalıklar -Bazı ishal ilaçları -Stres -Sıkı giysiler
Gerçeğinde her sıhhatli midenin içinde üst kısmında hava olsa da, gaz, yenilen gıdaların hazmedilemeyen kısımlarının kalın bağırsaktaki mikroplar tarafından bölünmesi sırasında ortaya çıkar. O sebeple tüm bu saydığımız etmenler bir yana yediklerimiz ve içtiklerimiz de aşırısıyla tesirler gaz yaradılışını. Gaz meselesinden kurtulmak için, öncelikle gaz meseleyi yaratan gıdalardan sakınmak gerekir.
Gaz yapan gıdalar hangileri? -Bakla, fasulye özellikle kuru fasulye, soya fasulyesi, bezelye gibi baklagiller -Erik, kayısı, elma, muz, kuru üzüm, şeftali, armut -Kabak, turplar, soğanlar, brokoli, lahana cinsleri, karnabahar, salatalık, kuşkonmaz, enginar, patates, şalgam -Kızartılmış gıdalar, yağlı yiyecekler, kremalı, soslu gıdalar -Şekersiz sakız -Bütün hububatlı ekmek -Yumurta -Soda, süt, dondurma, bira
Gaz ve kabarıklık yapan besinleri nasıl pişirmeli? -Bağırsaklarınızda gaz yaptığını bildiğiniz sebzeleri ve baklagilleri muhtemel olduğunca ufak porsiyonlar halinde harcayın. -Gaz yapma ihtimali azami gıdalar olan baklagilleri pişirirken akşamdan suda bekletin ve bekleme suyunu döküp pak su ile pişirin. Zira baklagilleri içinde beklettiğiniz su, gaz yapıcı bazı karbonhidratları emer. Baklagilleri suda bekletmek için çok zamanınız yoksa, suyun içine karbonat atın. -Konserve edilmiş baklagillerin suyunu boşaltın, pak su ile yıkayın. -Sütün içindeki laktoza duyarlıysanız veya buğdayda bulunan glutene alerjikseniz, fazla gazınız olabilir. Düşük laktozlu süt mahsulleri ve yoğurt harcayın. -Laktoz harcayamıyorsanız ve yoğurt gaz yapıyorsa, laktozsuz yoğurt veya probiyotik yoğurdu seçim edin. -Her süt içişinizde gaz, kabarıklık gibi meseleler yaşıyorsanız, kadehinize yarım çay kaşığı kakao ilave etmeyi deneyin. -Baklagiller ve lifli sebzeleri haşlayarak ve kısık ateşte uzun vakitte pişirin. -Yemekleri çok fazla baharat ve ekşi sos kullanmayarak hazırlayın. -Yemeklerin içine koyduğunuz yağ ölçüsünü az tutun. Bu, daha kolay hazmedilmesini sağlar ve gaz yaradılışını önler. -Patates, şalgam gibi köklü sebzeleri iyi pişirerek yiyin. Aksi taktirde hazımsızlık yapabilir. -Lahanayı ham olarak salata biçiminde harcamaktansa iyi pişirilmiş biçimde yiyin ve yanında kimyon ya da rezene gibi gaz giderici baharatlarla beraber alın. -Brokoli, kabak, karnabahar gibi sebzeleri yediğinizde gaz meseleyi yaşıyorsanız çorba şeklini harcayabilirsiniz.
*** Adalelerinizi çalıştırın Şezlongta sırtüstü uyurken dizlerinizi bükün, ellerinizi yana uzatın ve kalçalarınızı sıkın, vazgeçin. Bu biçimde adaleleriniz çalışır, tatilde de sporu aksatmamış olursunuz.
Bu yazıları da kesinlikle okuyun: Adaleli bir beden için yapılması gerekenler… Biz bayanlar adaleli ve sıkı bir bedene sahip olmayı isteriz. 10 kolay ve pratik usulü uygulayarak bunu muvaffak olmamız çok kolay… 1- Bedeninizi afallatın Hep aynı egzersizleri rutin bir biçimde yapmayın. Değişik sporlar yaparak değişik adaleleri çalıştırmak, daha fazla yağ yakmanıza takviyeci olur. Teklifimiz şayet her gnam yürüyüş yapıyorsanız, arada bir bisiklete binmeyi deneyin.
2- Kaideler koyun Kendinize karşı katı olmak ve spor için kaideler koymak sizi daha disiplinli kılacaktır. Mesela spor yaparken yediğiniz besinlere kaideler koyun. Böylece daha kumpaslı ve süratli bir biçimde kilo verebilirsiniz.
3- Zaman değil, kuvvet tüketin Yağ kaybetmenizi sağlayan şeyin uzun süreli bir spor değil de, kuvvet tüketmenizi gerektiren egzersizler olduğunu öğreniyor muydunuz? Bu sebeple bir dakika aralıklarla, güç kullanarak yaptığınız spor, metabolizmanızı ateşleyecek ve bedeninizdeki fazla yağları süratlice yakacaktır.
4- Sarih havayı değerlendirin Hazır havalar da ısınmışken spor etkinliklerinizi sarih havada yapmaya özen gösterin. Zira bedenimiz dış civarda ısısını kaybetmemek için daha çok çalışmak zorunda kalır. Dolayısıyla sarih havada yapılan sporlar daha tesirlidir.
5- Az ve sık yiyin Spor yaparken uyguladığınız beslenme kumpasının sıklığı ve niceliği çok ehemmiyetli. Ehemmiyetli olan sık ve az porsiyonlarda yemek. Ayrıca, ağır bir akşam yemeği yemek yerine, sabahları zengin bir kahvaltıyı seçim etmeyi de unutmayın.
6- Mola vermeyi unutmayın Spor yaparken arada bir mola vermek, devamlı çalışmaktan daha tesirlidir. Yapılan araştırmalara göre, yarımşar saatten iki set biçiminde bisiklete binmek bir saat devamlı bisiklete binmekten daha fazla kalori yaktırıyor.
7- Tasarı yaparak çalışın Birden fazla adale grubunu çalıştıran egzersizler, tesiri iki katına çıkarırken, vakti yarıya indirir. Bu sebeple spor eğitmeninizin bu biçimde hazırlayacağı program ile çalışmak daha yararlı olacaktır.
8- Gnamlığa herşeyi anekdot edin Kendinize bir gşanlık edinin ve ne yiyip ne içtiğinizi buraya anekdot edin. Böylece hem beslenmenize takip edebilir, hem de yediklerinizin kalorileri hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz. Üstelik bu usulle daha şuurlu beslenmek de muhtemel olacaktır.
9- Gnama zıplayarak başlayın Sabah saatin alarmını ertelemek hemen hepimizin alışkanlığı haline gelmiştir. Bu erteleme harekâtı yerine, uyanmanız gereken saatten 10 dakika daha erken uyanıp 5 dakika süresince zıplayabilirsiniz. Evet, kulağa ve göze gülünç gibi gelse de, bunu yapmaya değer. Zira 5 dakika süresince zıplamak hem 40 kalori yaktıracak, hem de metabolizmanızı süratlendirecektir.
10- Her zaman merdiveni kullanın Spor ve egzersiz dışında bunu kesinlikle uygulayın. İşten eve dönerken metroya mı bineceksiniz? Yürüyen merdiven yerine basamakları seçim edin. Apartmana girdiniz ve karşınızda asansör mü duruyor? Hayır, siz merdivenleri kullanın. Böylece pratik bir biçimde bacaklarınızı da çalıştırmış olacaksınız.
**** Şapka takın Şapka hem saçlarınızı korur hem de görünümünüzü tamamlar. Plaj görünümünüze şıklık katar!
Geniş kenarlı, büyük şapkaları seçim edin.
***** Suya dayanıklı makyaj yapın “Plajda dahi makyajsız olamam!” diyenlerdenseniz, sudan ve terden etkilenmeyen mahsulleri deneyin.
Waterproof renkli maskaları öneririz.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?