• DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • BIST
Sıhhatlik Hoşluk Artık Güç Değil

Sıhhatlik Hoşluk Artık Güç Değil

Cildinize harikulade bir görünüm kazandırırken aysıhhatinizi de gözetmek hiçte güç değil. Ciltte yaygın olarak görülen meseleler ve bu meselelerin rehabilitasyonunda uygulanacak bakım usulleri hakkında balakaları bu yazımızda paylaşıyoruz. Kozmetik mahsullere para vermek yerine hoşluğunuzu natürel yollardan gözetmeniz olası. Cosmopolitan ’ın ‘Summer ’ mecmuası tarafından hazırlanan dosya; hangi sebze ve meyvenin sizi hoşlaştırdığını anlatıyor. Bu dosyaya […]

Cildinize harikulade bir görünüm kazandırırken aysıhhatinizi de gözetmek hiçte güç değil. Ciltte yaygın olarak görülen meseleler ve bu meselelerin rehabilitasyonunda uygulanacak bakım usulleri hakkında balakaları bu yazımızda paylaşıyoruz.

Kozmetik mahsullere para vermek yerine hoşluğunuzu natürel yollardan gözetmeniz olası. Cosmopolitan ’ın ‘Summer ’ mecmuası tarafından hazırlanan dosya; hangi sebze ve meyvenin sizi hoşlaştırdığını anlatıyor. Bu dosyaya göre; hoş bir cilt için avokado, sağlam gözler için ıspanak yemeniz gerekiyor.
Yumuşak cilt: Kuru bir cilde sahipseniz bol bol avokado yemelisiniz. E vitamini ambarı olan bu meyve, hücrelerin formda olmalarını sağlar. Dolayısıyla sizi sıhhatli ve elastik bir cilde kavuşturur. Buruşukluğa karşı savaşmak için de yaban mersini yemelisiniz. Bu meyve yaşlılığı natürel yoldan yavaşlatıyor.
Tatlı patates iyidir
Parlak bakışlar: Atıştırmalık olarak veya yemek aralarında böğürtlen yiyerek kanlanmış gözlere veda edebilirsiniz. C vitamini ambarı olan böğürtlen, gözlerdeki ufak damarları kuvvetlendirerek çatlamalarını yasaklıyor.
Sıhhatli gözler: Ispanak, bol C vitamini kapsıyor. C vitamini de gözlerde kuruluk ve iritasyon gibi problemleri önleyen bir vitamin. Ayrıca betakaroten bakımından da zengin olan ıspanak sayesinde bedenin A vitamini yapımı süratleniyor.
Güçlü tırnaklar: Tırnaklarınızda çizgiler oluşuyorsa tatlı patates yiyin. Betakaroten açısından çok zengin olan bu sebze sayesinde tırnakların deformasyona uğrayan hücreleri tamir oluyor, tırnaklar sıhhatine kavuşuyor.
Torbasız nezaret: Gözaltlarınızda koyu renkli torbaları yok etkenin devası muz yemek. Bedenimizin seratonine çevirdiği ‘tryptophan ’ isimli amino asitlerden bol ölçüde kapsayan muz, natürel yatıştırıcı görevi görerek geceleri rahat yatmanızı sağlar.
Yoğurt gibisi yok
Natürel saç rengi: Ak düşen saçlarla ay çekirdeği ile savaşabilirsiniz. Ay çekirdeği yoğun olarak bakır kapsıyor ve bu mineral, saçlardaki melanin isimli pigmenti artırıyor. Bakır beceriksizliği, beyaz saçların erken oluşmasına neden oluyor.
Parlak saçlar: Yağlı bir saç yapısına sahipseniz yoğurt yemeyi deneyin. B vitaminleri, özellikle de B12 açısından çok yoğun olan yoğurt, saçtaki yağ yapımını eksiltiyor. Sade yoğurt yemeyi beğenmiyorsanız, biraz bal karıştırmayı deneyebilirsiniz. Her gün yulaf yiyerek saçlarınızın ipeksi yumuşaklıkta olmasını sağlarsınız. Yulafı sade olarak yemek güç olduğundan, meyvelerin üzerine serperek ya da yoğurt ile yiyebilirsiniz.
Bir günlük hoşluk perhizi
Bir gün boyunca alttaki listedeki gıdalar ile kendinizi yenileyebilirsiniz.
Kahvaltı: Yarım mango ve böğürtlen ile yapılmış meyve salatasına iki kaşık yağsız yoğurt ilave edin ve üzerine iki yemek kaşığı yulaf serpin.
Ara: Bir adet muz.
Öğlen: Karides ve avokado salatası… Bir adet avokadoya bir avuç karides ilave edin, bol yeşillikle süsleyip yiyin. Akşamüstü: Bir avuç ay çekirdeği.
Akşam: Izgara somon, fırında patates ve buharda pişmiş ıspanak. Meşrubatlar: Gün boyunca denk aralıklarla iki litre su için.

Sosyal Medyada Paylaşın:

BİRDE BUNLARA BAKIN

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?